suomi.fi
Gå direkt till innehållet.

Aktivera Meddelanden för ett företag

Före du kan ta i bruk Suomi.fi-meddelanden för ditt företag måste du först själv identifiera dig i tjänsten. Därefter kan du uträtta ärenden för ditt företags räkning och ta i bruk Suomi.fi-meddelanden.

Gör så här:

  1. Identifiera dig i Suomi.fi med dina egna personliga identifieringsverktyg. Knappen Identifiera dig finns på Meddelanden-sidan och i övre högra hörnet på varje Suomi.fi-sida. Du kan också ladda ner Suomi.fi-mobilappen. Du hittar tilläggsuppgifter om identifieringen på sidan Så här identifierar du dig i e-tjänstenÖppnas i ett nytt fönster..
  2. Gå till sidan Meddelandenom du inte har loggat in direkt på den.
  3. Gå till uträttandet av ärenden för företagets räkning genom att klicka på knappen Uträtta ärenden för en annans räkning. Där väljer du "Jag uträttar ärenden för ett samfund" i alternativen som öppnas.
  4. Välj det företag i listan som du vill uträtta ärenden för. På listan ser du endast de företag som du har rätt att uträtta ärenden åt. Efter valet återvänder du till meddelandevyn och ser att du nu uträttar ärenden för företagets räkning.
  5. Börja ta Suomi.fi-meddelanden i bruk genom att klicka på "Ta i bruk Suomi.fi-meddelanden" och fylla i de uppgifter som begärs på sidan som öppnas.
  6. Du får ett bekräftelsemeddelandetill den e-postadress du angett i föregående punkt. Gå till din e-post och klicka på länken i meddelandet, nu använder företaget Suomi.fi-meddelanden.

Observera att du måste godkänna ett bekräftelsemeddelande för den e-post som du angett, först sedan är Suomi.fi-meddelanden i bruk. Bekräftelsemeddelandet är i kraft ett dygn. Om du inte bekräftar inom denna tid, börja ibruktagandet av på nytt från identifieringen.

Anvisningsvideo

Under rubriken ”Teckenspråkiga videor” hittar du en video som visar hur man aktiverar meddelanden för ett företag i Suomi.fi-meddelanden. Videon har teckenspråkig översättning och ljud.

Videor på teckenspråk


Uppdaterad: 2.2.2024