FöretagsFinland-telefontjänst
FöretagsFinland-telefontjänsten ger råd till nya och etablerade företag i olika situationer:
- Information och råd i allmänna frågor som gäller grundande av företag
- Information om offentliga företags- och arbetsgivartjänster, bl.a. NTM-centralernas, arbets- och näringsbyråernas, Patent- och registerstyrelsens, Skatteförvaltningens, Business Finlands och Finnveras tjänster samt elektroniska tjänster med anknytning till dem
- Rådgivning gällande användningen av Suomi.fi-tjänster
- Styr vid behov till en annan sakkunnigtjänst
Telefontjänst
0295 020 501 (lna/msa)
Vardagar kl. 9.00–16.15
Avvikande betjäningstider och mer information om samtalsavgifter
Tjänstebegära
Du kan skicka din fråga med en elektronisk blankett. Vi besvarar din fråga normalt i genomsnitt inom två arbetsdagar.
Chatt på finska
Vardagar kl. 9.00–16.00
FöretagsFinland-telefontjänstens chatt för nya företagare i Jobbmarknad.fi på sidan Rådgivningstjänster för arbetsgivare och företagareÖppnas i ett nytt fönster..
Arbets- och näringsförvaltningens kundservicecenter (TE-aspa) ansvarar för FöretagsFinlands telefontjäns.
Uppdaterad: 6.4.2023