Försäljning
Utöver det egentliga säljarbetet omfattar försäljningen även andra delområden. Till exempel prissättningen inverkar på ditt företags lönsamhet och konkurrenskraft. Organiseringen av försäljningen innebär att du säkerställer du tillgången till resurserna och utarbetar exakta uppgifter och anvisningar. Beakta också begränsningarna med anknytning till försäljningen.
Se innehåll relaterat till ämnet:
Organisering och begränsning av försäljningen
En god organisering av försäljningen gör företagets handel effektivare. Beakta begränsningarna med anknytning till försäljningen.
Prissättning
Definiera en lämplig prisnivå för ditt företags produkter i förhållande till konkurrerande produkter.
Distributionskanaler och återförsäljare
Välj de mest lämpliga distributionskanalerna för ditt produkter. Du kan använda återförsäljare och handelsrepresentanter för att främja försäljningen.
Nätbutik som försäljningskanal
En nätbutik är idag en viktig försäljningskanal för många företag. Följ de allmänna bestämmelserna om distanshandel i ditt företags nätbutik.
Offentlig upphandling
Det är bra för ditt företag att aktivt följa med den offentliga förvaltningens konkurrensutsättningar och delta i marknadskartläggningar.