suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.

Näin organisaatio antaa uusia edustamisvaltuuksia tiettyjen asiakkaiden asioita hoitaville työntekijöille

Tässä esimerkissä kuvataan tilanne, jossa tilitoimisto on saanut asiakkailta uusia asiointivaltuuksia ja antaa kerralla kaikille kyseistä asiakkuutta hoitaville työntekijöille edustamisvaltuuden uusien asiointivaltuuksien perusteella. 

Kun haluat antaa kerralla useita edustamisvaltuuksia uuden asiointivaltuuden perusteella, toimi näin:

  1. Ota Saadut valtuudet -sivulla valintakori käyttöön.
  2. Hae listalta asiakkaalta saadut valtuudet käyttämällä hakusanana asiakkaan nimeä tai Y-tunnusta. Voit rajata listaa myös muilla hakutekijöillä (esimerkiksi valtuusasian tai valtuuden alkamispäivän perusteella).
  3. Valitse asiakas ja poimi valintakoriin valtuudet. Valinta poimii koriin haulla rajattujen valtuuksien valtuusasiat tarkenteineen. Yksi tarkenteista on edustamisvaltuudessa tarvittava asiakkaan Y-tunnus. Tarkenteita voi tarvittaessa poistaa myöhemmin tai muuttaa toiseksi.
  4. Siirry Annetut valtuudet -sivulle. Valintakorissa säilyvät edellisellä sivulla poimimasi valtuudet.
  5. Hae listalta asiakkuutta hoitavat työntekijät. Jos olet käyttänyt aikaisemmissa edustamisvaltuuksissa tarkenteena asiakkaan Y-tunnusta, käytä sitä hakusanana. Voit rajata listaa myös muilla hakutekijöillä.
  6. Valitse työntekijät, joille annat uuden edustamisvaltuuden, ja poimi valintakoriin osapuolet. 
  7. Kun valintakorissa on osapuolet ja valtuudet, siirry antamaan uusia edustamisvaltuuksia näillä tiedoilla.
  8. Tarkista valintasi. Tässä vaiheessa voit vielä poistaa listalta työntekijöitä tai valtuusasioita. Muista pitää saatujen valtuuksien tarkenteet mukana. Voit myös palata muokkaamaan poimintojasi.
  9. Kun siirryt eteenpäin, siirryt normaaliin valtuuden antamisen näkymään ja voit vieläkin tehdä muutoksia tietoihin. Muista tarkistaa Valtuusasiat-vaiheessa tarkenteet.
  10. Vahvista lopuksi valtuudet.

Päivitetty: 4.1.2024