suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.

Kuluttajakauppa ja virhevastuu

Koronaviruksen aiheuttaman tilanteen vuoksi tämän sivun sisällöt eivät välttämättä ole ajan tasalla. Ajantasaista tietoa löydät Suomen Yrittäjien Kaikki koronasta yrittäjälle -sivustolta.

Kun yrityksesi myy tuotteitaan kuluttajille, käytä selkeitä sopimusehtoja ja noudata kaupankäynnissä kuluttajansuojalakia. Tuote voi olla tavara tai palvelu, fyysinen tai digitaalinen. Jos kuluttajan ostamassa tuotteessa on virhe, hyvitä se hänelle. Voit tilanteen mukaan esimerkiksi korjata virheen, antaa virheettömän tuotteen virheellisen tilalle, sopia hinnanalennuksesta tai ehdottaa kaupan purkua.

Lisätietoja ja -ohjeita tuotteiden virhetilanteisiin ja niihin liittyviin erimielisyyksiin saat Kilpailu- ja kuluttajaviraston Kuluttajaneuvonnasta.


Tekstistä vastaa: Suomi.fi-verkkotoimitus
Päivitetty: 23.2.2021