suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.

Kuluttajakauppa ja virhevastuu

Kun yrityksesi myy tuotteitaan kuluttajille, käytä selkeitä sopimusehtoja ja noudata kaupankäynnissä kuluttajansuojalakia. Tuote voi olla tavara tai palvelu, fyysinen tai digitaalinen. Jos kuluttajan ostamassa tuotteessa on virhe, hyvitä se hänelle. Voit tilanteen mukaan esimerkiksi korjata virheen, antaa virheettömän tuotteen virheellisen tilalle, sopia hinnanalennuksesta tai ehdottaa kaupan purkua. Muista, että kuluttajalla on myös oikeus vaatia korvausta vahingosta, jonka tavaran tai palvelun virhe on aiheuttanut.

Lisätietoja ja -ohjeita tuotteiden virhetilanteisiin ja niihin liittyviin erimielisyyksiin löydät Kilpailu- ja kuluttajaviraston Tietoa ja ohjeita yritykselle -sivulta.Avautuu uuteen ikkunaan.


Tekstistä vastaa: Suomi.fi-verkkotoimitus
Päivitetty: 6.11.2023