Finnish Authenticator -palvelun ongelmatilanteita
Tältä sivulta löydät ohjeita, jos sinulla on ongelmia Finnish Authenticator-sovelluksen kanssa, haluat poistaa sovelluksen puhelimestasi tai epäilet, että joku muu käyttää sovellustasi.
Jos mobiililaitteesi katoaa, poistat sovelluksen vahingossa tai unohdat sovelluksen PIN-koodin, henkilöllisyyden todentaminen on tehtävä uudelleen, jotta voit linkittää sovelluksen tiliisi.
- Kirjaudu Finnish Authenticator Identification Service -verkkosivustolle tunnisteellasi tai sähköpostiosoitteellasi ja salasanalla.
- Siirry Credentials-sivulle ja valitse Mobile Apps.
- Poista kadonneeseen laitteeseen asennettu sovellus.
- Valitse Add an App.
- Noudata henkilöllisyyden todentamiseen liittyviä ohjeita.
Huomaa, että sinun on käytettävä samaa henkilöllisyystodistusta kuin ensimmäisellä kerralla, jotta voit osoittaa olevasi sama henkilö.
Voit hallita sovelluksiasi Credentials-sivulla Finnish Authenticator Identification Service -verkkosivustolla kohdassa Mobile Apps.
Uuden sovelluksen lisääminen:
- Jos kirjauduit Finnish Authenticator Identification Service -verkkosivustolle sovelluksella, valitse Add an App. Noudata palvelun ohjeita.
- Jos kirjauduit tunnisteella tai sähköpostilla ja salasanalla, valitse linkki "Click here to log in using a Mobile App or USB Token". Noudata palvelun ohjeita.
- Jos haluat poistaa sovelluksen, valitse poistettavan sovelluksen vierestä kohta Delete.
- Jos mobiililaitteesi katoaa tai poistat sovelluksen vahingossa, voit poistaa sovellustiedot käyttäjätililtäsi. Tällöin sovelluksesta poistetaan kaikki tiedot, mutta sovellusta ei poisteta puhelimestasi.
Huomaa, että jos poistat ainoan sovelluksesi, henkilöllisyyden todentaminen on tehtävä uudelleen, kun lisäät uuden sovelluksen.
Jos olet unohtanut sähköpostiosoitteesi, kirjaudu Finnish Authenticator Identification Service -verkkosivustolle tunnisteellasi ja tarkista sähköpostiosoite.
Jos olet unohtanut sähköpostiosoitteesi salasanan, yritä hakea se oman sähköpostioperaattorisi kirjautumissivulta.
Jos sähköpostisi on kaapattu, siirry välittömästi Personal information -sivulle Finnish Authenticator Identification Service -verkkosivustolla ja vaihda sähköpostisi toiseen.
Jos olet hukannut tunnuksesi tai epäilet, että joku on käyttänyt tunnistusvälinettäsi väärin, ole heti yhteydessä Digi- ja väestötietoviraston organisaatioiden asiakaspalveluun. Löydät yhteystiedot tämän sivun alalaidasta.