suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Palvelu

Tullineuvonta yritysasiakkaille

Miten asioin tässä palvelussa?

Katso tähän palveluun liittyvät sähköiset asiointikanavat, puhelinpalvelut sekä palvelupaikat.
Vastuuorganisaatio: Tulli
Alue: valtakunnallinen
Palvelun kielet: suomi, ruotsi

Tulli tarjoaa jokaiselle asiakasryhmälle tukea ja ohjausta tulliasiointiin. Tulli auttaa asiakkaita tarjoamalla

  • perusneuvontaa
  • yritys-, ja lupaneuvontaa sekä
  • asiakaskoulutusta.

Perusneuvonnassa autamme tuojia ja viejiä, jotka harkitsevat tuonti- tai vientitoiminnan aloittamista tai monipuolistamista.

Yritysneuvonta on Tullin avain- ja Tulli+-asiakkaille suunnattu maksuton palvelu, joka neuvoo ja varmistaa yritysasiakkaiden tulliosaamisen ylläpidon ja palvelutarpeiden läpikäynnin. Yritysneuvonta auttaa yrityksiä kartoittamaan ja selvittämään yrityksen liiketoiminnan kannalta tehokkaimmat tavat hoitaa tulliasiointi esimerkiksi sähköisen sanoma-asioinnin avulla.

Yleinen perusneuvonta on maksutonta. Yritykselle erikseen räätälöity asiakaskoulutus on maksullista.

Asiointipalveluiden tuki opastaa sähköisten tulli-ilmoitusten tekemisessä, liittyen muun muassa ilmoitusten tietosisältöön, virheilmoituksiin, käyttökatkoihin ja varamenettelyihin.

Tarkista palveluajat yhteystiedoista Tullin verkkosivuilla.


Toimi näin

Voit ottaa yhteyttä tullineuvontaan soittamalla tai lähettämällä kysymyksen sähköisesti kyselylomakkeella.

Jos haluat opastusta tulli-ilmoitusten tekemisessä verkossa, ota yhteys soittamalla asiointipalveluiden puhelintukeen.


Kenelle ja millä ehdoin

Palvelu on maksuton.


Palvelun toteuttaa: 
Tulli