suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Tulli

Tullineuvonta henkilöasiakkaille

  • Palvelu
  • Koko Suomi
  • Julkinen palvelu

Tullineuvonta auttaa asiakkaita tulliasioinnissa. Neuvomme muun muassa maahantuontiverotukseen, matkustajatuomisiin ja tulli-ilmoittamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Sähköisen tulli-ilmoittamisen tuki opastaa sähköisten tulli-ilmoitusten tekemisessä, liittyen muun muassa ilmoitusten tietosisältöön, virheilmoituksiin, käyttökatkoihin ja varamenettelyihin.

Toimi näin

Voit ottaa yhteyttä tullineuvontaan ja netti-ilmoittamiseen tukeen soittamalla tai kysymällä chatbotilta. Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussa chat auttaa nimikeasioissa ma-pe 8-16.15.

Jos et voi asioida puhelimitse, chatbotin tai chatin avulla, voit lähettää kysymyksen kirjaamoon postitse tai sähköpostitse. Voit toimittaa kysymyksen myös lähimpään asiakaspalvelua tarjoavaan tullitoimipaikkaan kirjaamoon toimitettavaksi.

Kenelle ja millä ehdoin

Palvelu on maksuton.

Perustiedot

Palvelun toteuttaaTulli
Palvelusta vastaaTulli
Alue Koko Suomi
Palvelun kieletsuomi, ruotsi, englanti
Tekstistä vastaa: Tulli
Päivitetty: 5.4.2022