Etusivu / Asioi verkossa / Sähköinen tunnistus ja allekirjoitus

Sähköinen tunnistus ja allekirjoitus

Osa sähköisistä asiointipalveluista edellyttää turvallisuuden ja luotettavuuden takia käyttäjän sähköistä käyttäjän tunnistamista.

Jos asiointipalvelu vaatii tunnistautumisen, näet lomakkeen sivulla tekstin "Vaatii tunnistautumisen".

Tunnistautuminen tehdään asiointipalvelusta riippuen joko verkkopankkitunnusten, mobiilivarmenteen tai varmennekortin avulla. Tarjolla olevat tunnistautumistavat määrittelee aina lomakkeen vastuuorganisaatio.

Mikäli käytät tunnistautumisessa pankkitunnuksia, tunnuksien tulee olla henkilökohtaiset eivätkä ne voi olla sidoksissa esimerkiksi yritys- tai yhdistystoimintaan.

Osa sähköisistä asiointipalveluista pitää myös allekirjoittaa sähköisesti ennen lähettämistä. Allekirjoitus tehdään palvelusta riippuen joko varmennekortilla tai pankkitunnuksilla. Suomi.fi:ssä on myös sellaisia asiointipalveluita, joissa vaaditaan kahden tai useamman henkilön sähköinen allekirjoitus.

Tulosta
Lähetä Suomi.fi-linkki
X
 
 

Lähetä Suomi.fi-linkki -toiminnon avulla voit lisätä tärkeimmän Suomi.fi-sisältösi selaimesi kirjanmerkkeihin tai lähettää sen sähköpostitse haluamillesi vastaanottajille. Voit myös jakaa haluamasi sisällön verkostoillesi yleisimmissä yhteisöpalveluissa. Nämä palvelut ovat yleensä maksuttomia, mutta ne vaativat rekisteröitymisen.

XML Sivu päivitetty 24.05.2013
Siirry Kansalaisneuvonta.fi-sivustolle.
Siirry Suomi.fin Työhuone-sivustolle - tietoja ja palveluja viranomaisille.
Siirry Yrityssuomi.fi-verkkopalveluun.

Suomi.fi-toimitus | Valtiokonttori