suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Verohallinto

Tulorekisteri

  • Palvelu
  • Koko Suomi
  • Julkinen palvelu

Tulorekisteri on sähköinen tietokanta, jonne työnantajat ja muut suorituksen maksajat ilmoittavat tiedot maksetuista palkoista, eläkkeistä ja etuuksista. Myös kotitaloustyönantajat ilmoittavat maksamansa palkat tulorekisteriin.

Tulorekisterin tietoja voivat käyttää ainoastaan tulorekisterilaissa säädetyt tahot. Viranomaiset ja muut organisaatiot saavat tulorekisteristä vain ne tiedot, joihin niillä on oikeus.

Yksityishenkilönä voit katsoa tulorekisterin sähköisestä asiointipalvelusta omia tulotietojasi. Tulorekisteriin on ilmoitettu palkkatiedot vuodesta 2019 alkaen ja eläke- ja etuustiedot vuodesta 2021 alkaen.

Tulorekisterin ylläpidosta vastaa Verohallinnon Tulorekisteriyksikkö.

Toimi näin

Ilmoita tiedot maksetuista palkoista, etuuksista ja eläkkeistä sähköisesti tulorekisteriin.

Tiedot on ilmoitettava viiden päivän kuluessa maksupäivästä maksukohtaisesti, jokaisesta tulonsaajasta erikseen.

Lisätietoa sivustolta tulorekisteri.fi.

Kenelle ja millä ehdoin

Palvelu on maksuton.

Tausta ja lainsäädäntö

Perustiedot

Palvelun toteuttaaVerohallinto
Palvelusta vastaaVerohallinto
Alue Koko Suomi
Palvelun kieletsuomi, ruotsi, englanti
Tekstistä vastaa: Verohallinto
Päivitetty: 15.3.2022