Tulorekisteri
- Palvelu
- Koko Suomi
- Julkinen palvelu
Tulorekisteri on sähköinen tietokanta, jonne työnantajat ja muut suorituksen maksajat ilmoittavat tiedot maksetuista palkoista, eläkkeistä ja etuuksista. Myös kotitaloustyönantajat ilmoittavat maksamansa palkat tulorekisteriin.
Tulorekisterin tietoja voivat käyttää ainoastaan tulorekisterilaissa säädetyt tahot. Viranomaiset ja muut organisaatiot saavat tulorekisteristä vain ne tiedot, joihin niillä on oikeus.
Yksityishenkilönä voit katsoa tulorekisterin sähköisestä asiointipalvelusta omia tulotietojasi. Tulorekisteriin on ilmoitettu palkkatiedot vuodesta 2019 alkaen ja eläke- ja etuustiedot vuodesta 2021 alkaen.
Tulorekisterin ylläpidosta vastaa Verohallinnon Tulorekisteriyksikkö.
Toimi näin
Ilmoita tiedot maksetuista palkoista, etuuksista ja eläkkeistä sähköisesti tulorekisteriin.
Tiedot on ilmoitettava viiden päivän kuluessa maksupäivästä maksukohtaisesti, jokaisesta tulonsaajasta erikseen.
Lisätietoa sivustolta tulorekisteri.fi.
Kenelle ja millä ehdoin
Palvelu on maksuton.
Tausta ja lainsäädäntö
Laki tulotietojärjestelmästä (53/2018)