Terveysneuvonta ja hoidon tarpeen arviointi
- Palvelu
- 12 kuntaa
- Julkinen palvelu
Saat terveysneuvontaa jokaisen hyvinvointikeskuspalvelun vastaanotolla.
Tarvittaessa varaamme sinulle vastaanottoajan ammattilaiselle.
Toimi näin
Voit ottaa yhteyttä sähköisten kanavien kautta, puhelimella tai asioimalla hyvinvointikeskuksessa tai -asemalla.
Terveysneuvon kiireetön puhelinpalvelu palvelee arkisin 8-15. Voit odottaa linjalla tai jättää takaisinsoittopyynnön. Kun jätät takaisinsoittopyynnön, sinulle soitetaan takaisin mahdollisimman pian. Sinulle soitetaan takaisin yhden kerran. Mikäli emme tavoita sinua takaisinsoiton jälkeen, ota yhteyttä uudelleen.
Tausta ja lainsäädäntö
Omahoidolla tarkoitetaan sitä, että potilas hoitaa itseään ohjeiden mukaan. Potilas saa tukea omahoitoon terveydenhuollon ammattilaisilta, joilta hän voi pyytää tarvittaessa apua. Hoito suunnitellaan yhdessä terveydenhuollon kanssa. Ammattilaiset antavat neuvontaa esimerkiksi lääkityksestä, ravinnosta, hoitovälineiden käytöstä ja omatoimisesta kuntoutuksesta.
Jos potilaan terveys- tai sairaustilanne muuttuu omahoidon aikana ennakoimattomasti, hänen pitää olla viipymättä yhteydessä hoitavaan henkilökuntaan.
Terveydenhuoltolaki
Terveydenhuoltolaki