Ohjaustaverkossa.fi
- Palvelu
- Koko Suomi
- Julkinen palvelu
Ohjaustaverkossa.fi on helppokäyttöinen, tietoturvallinen ja maksuton neuvonta- ja ohjausalusta julkisille organisaatioille. Raportoinnin ja 3X10D-elämäntilannemittarin avulla organisaatiot saavat tietoa työn ja johtamisen tueksi.
Yleisluontoinen neuvonta
Organisaatio voi ottaa käyttöön Ohjaustaverkossa.fi-palvelun lomaketoiminnon ja upottaa lomakkeen omille verkkosivuilleen. Asiakas voi lähe ...
Toimi näin
Kuinka organisaatio saa palvelun käyttöönsä?
Julkinen organisaatio voi ottaa Ohjaustaverkossa.fi-palvelun käyttöön tekemällä sopimuksen KEHA-keskuksen kanssa.
Lähetä yhteydenottopyyntö sähköpostitse osoitteeseen ohjaustaverkossa@ely-keskus.fi. KEHA-keskus sopii organisaation kanssa tapaamisen palvelun esittelystä ja sopimusasioista.
Tietojenkäsittelysopimus ja yhteyshenkilöt
Ohjaustaverkossa.fi-palvelu on asiakasvuorovaikutuksen alusta, siksi tarvitaan tietojenkäsittelysopimus. Sopimus tehdään tietojenkäsittelijän eli KEHA-keskuksen ja palvelua käyttävä organisaation eli rekisterinpitäjän kanssa.
KEHA-keskus tarvitsee organisaatiolta lisäksi yhteyshenkilön, tietosuojavastaavan ja pääkäyttäjän nimen ja sähköpostiosoitteen sekä linkit organisaation tietosuojaselosteeseen ja henkilötietopyyntöön.
Organisaation Ohjaustaverkossa.fi-palvelun pääkäyttäjä huolehtii mm. organisaation käyttäjien lisäämisestä Ohjaustaverkossa.fi-palveluun. KEHA-keskus kouluttaa organisaation käyttäjät.
Asiantuntija
Asiantuntija voi käyttää Ohjaustaverkossa.fi-palvelua asiakkaiden neuvonta- ja ohjaustyössä, jos asiantuntijan työnantaja (organisaatio) on tehnyt sopimuksen KEHA-keskuksen kanssa. Pääkäyttäjä lisää asiantuntijan Ohjaustaverkossa.fi-palveluun käyttäjäksi. Asiantuntija kirjautuu palveluun joko Virtu-tunnuksilla tai Suomi.fi-tunnistautumisen avulla.
Asiakas
Asiakas voi käyttää Ohjaustaverkossa.fi-palvelua kahdella tavalla:
- Asiakas voi lähettää neuvontakysymyksiä organisaation verkkosivuilla olevan lomakkeen avulla palvelua käyttävälle organisaatiolle. Edellä mainittu palvelu ei vaadi asiakkaalta vahvaa tunnistautumista, asiakas voi lähettää kysymyksensä anonyymisti.
- Asiantuntija voi luoda asiakkaalle ohjaustilan ja kutsua hänet ohjaustilaan, johon asiakas kirjautuu vahvan tunnistautumisen eli Suomi.fi-tunnistautumisen avulla.
Kenelle ja millä ehdoin
Ohjaustaverkossa.fi-palvelu on digitaalinen alusta, joka on tarkoitettu julkisille organisaatioille ohjaus- ja neuvontapalveluiden tueksi. Organisaatio voi harkintansa mukaan käyttää palvelun sisältämiä toimintoja: ohjaustila, lomakkeet ja palaute ohjauksesta.
Palvelun käyttöön ottava organisaatio vastaa palvelussa antamansa ohjauksen ja neuvonnan oikeellisuudesta. KEHA-keskus vastaa alustan teknisestä toimivuudesta.
KEHA-keskus toimii tietosuojasääntelyn mukaisena käsittelijänä ja organisaatio rekisterinpitäjänä. Organisaatio sitoutuu käsittelemään henkilötietoja palvelussa tietosuojalain mukaisesti ja lisäämään tiedon palvelun käytöstä tietosuojaselosteeseensa.