Lääkärin tai hoitajan vastaanotto
- Palvelu
- 8 kuntaa
- Julkinen palvelu
Vastaanotto- ja terveyskeskussairaalatoiminnan perustehtävänä on tuottaa Kainuun soten alueella asuville henkilöille heidän tarvitsemansa perustason terveyden- ja sairaanhoitopalvelut mukaan lukien ennaltaehkäisevä työ.
Terveyden- ja sairaanhoitopalveluihin kuuluvat lääkäri- ja hoitajavastaanottotoiminta.
Terveysaseman vastaanotoilla hoidon tarpeen arvioinnin tekee sairaanhoitaja joko puhelimit ...
Toimi näin
- Jos sinulle ei ole nimettyä yhteyshenkilöä, parhaiten saat yhteyden terveysasemalle Omaote -viestin kautta. Voit myös asioida takaisinsoittojärjestelmän kautta.
2. Jos sinulle on nimetty yhteyshenkilö, ole häneen yhteydessä Omasote-viestillä. Pyrimme vastaamaan Omasote -viesteihin virka-aikana tunnin-parin kuluessa, viimeistään kuitenkin saman päivän aikana, jos olet lähettänyt viestin klo 14.30 mennessä. Voit myös soittaa yhteyshenkilöllesi. Mikäli yhteyshenkilö ei heti vastaa puhelimeen, hän soittaa sinulle takaisin mahdollisimman pian.
3. Voit myös soittaa takaisinsoittojärjestelmään hoidon tarpeen arviointia varten.
Tausta ja lainsäädäntö
Hoitajan vastaanotolla saa esimerkiksi terveysneuvontaa, haavanhoitoa, ompeleiden poistoja ja rokotuksia. Tarvittaessa hoitaja ohjaa potilaan lääkärin vastaanotolle.
Kiireetön hoito on annettava määräajassa. Potilaan on virka-aikana saatava yhteys sosiaali- ja terveyskeskukseen välittömästi joko puhelimitse tai tulemalla itse paikalle. Soittopyyntöihin vastataan viipymättä, usein käytännössä saman päivän kuluessa.
Hoidon tarve saatetaan alustavasti arvioida jo puhelimessa, mutta kuitenkin aina saman vuorokauden aikana. Tarpeellinen hoito on järjestettävä kohtuullisessa ajassa, mikä tarkoittaa enintään 14 vuorokautta.
Terveydenhuoltolaki