suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä (Eksote)

Lääkärin tai hoitajan vastaanotto ajanvarauksella

  • Palvelu
  • 9 kuntaa
  • Julkinen palvelu

Tarjoamme lääkärin ja hoitajan vastaanottoa ajanvarauksella. Teemme hoidon tarpeen arvion terveys- ja hyvinvointiasemilla ennen ajanvarausta kiireellisyysjärjestyksessä. Kiireettömät sairaudet hoidamme sairauden laadun perusteella hoitotakuun mukaisesti viimeistään kolmen kuukauden kuluessa.

Toimi näin

Tarvitessasi hoitajan tai lääkärin arviota terveyteesi tai sairauteesi liittyvissä asioissa ota yhteyttä tarvittaessa puhelimitse tai sähköisen asioinnin kautta hyvinvointi- ja terveysasemalle. Yhteydenottosi perusteella hoitaja arvioi hoidon tarpeen ja kiireellisyyden sekä suunnittelee jatkotoimet.

Kenelle ja millä ehdoin

Palvelu on maksullinen.

Lääkärin ja hoitajan palvelut ovat maksullisia.

Tausta ja lainsäädäntö

Hoitajan vastaanotolla saa esimerkiksi terveysneuvontaa, haavanhoitoa, ompeleiden poistoja ja rokotuksia. Tarvittaessa hoitaja ohjaa potilaan lääkärin vastaanotolle.

Kiireetön hoito on annettava määräajassa. Potilaan on virka-aikana saatava yhteys terveyskeskukseen välittömästi joko puhelimitse tai tulemalla itse paikalle. Soittopyyntöihin vastataan viipymättä, usein käytännössä saman päivän kuluessa.

Hoidon tarve saatetaan alustavasti arvioida jo puhelimessa, mutta viimeistään arvio tehdään kolmen arkipäivän kuluessa potilaan yhteydenotosta. Tarpeellinen hoito on järjestettävä kohtuullisessa ajassa, mikä tarkoittaa enintään kolmea kuukautta.

Perustiedot

Palvelun toteuttaaEtelä-Karjalan sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä (Eksote), Mehiläinen Terveyspalvelut Oy
Palvelusta vastaaEtelä-Karjalan sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä (Eksote)
Alue Imatra, Lappeenranta, Lemi, Luumäki, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale, Taipalsaari
Palvelun kielisuomi
Tekstistä vastaa: Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä (Eksote)
Päivitetty: 27.5.2020