FINEn neuvonta ja riidanratkaisu vakuutus-, pankki- ja sijoitusasioiden ongelmatilanteissa
- Palvelu
- Koko Suomi
- Yksityinen palvelu
FINE neuvoo asiakkaita vakuutus-, pankki- ja arvopaperiasioihin liittyvissä ongelmatilanteissa. Neuvontaa saa esimerkiksi, kun vakuutusyhtiöltä on tullut kielteinen korvauspäätös tai pankin menettely ei tyydytä asiakasta. Neuvontaa saa myös ennen palvelun tai tuotteen ostoa.
Neuvonta vastaa kysymyksiin ja jakaa tietoa muun muassa lainsäännöksistä, sopimusehdoista, finanssialan menettelytavoista, FINEn ratkaisusuosituksista ja oikeustapauksista.
Neuvontapalvelut eivät maksa asiakkaalle mitään. FINE ei kuitenkaan laadi valituksia asiakkaiden puolesta.
Selvittäessään asiaansa tai ongelmaansa kannattaa asiakkaan olla ensin yhteydessä omaan palveluntarjoajaansa (vakuutusyhtiöön, pankkiin tai sijoituspalveluyritykseen).
FINE käsittelee myös riita-asioita ja antaa ratkaisusuosituksia toimistomenettelynä sekä Vakuutus-, Pankki- ja Sijoituslautakunnissa. FINEn antamat ratkaisut asiakkaan ja palveluntarjoajan välisiin riitoihin ovat suositusluonteisia.
Toimi näin
Puhelinneuvonta palvelee maanantaista torstaihin klo 10–16 numerossa 09 6850 120. Soittaminen ja jonotus maksaa lankapuhelimesta paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelimesta matkapuhelumaksun (mpm). Puhelinneuvonta on asiakkaalle lisämaksutonta.
FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvontaan ja lautakuntiin voi ottaa yhteyttä myös sähköisellä yhteydenottolomakkeella tai täyttämällä ja allekirjoittamalla tulostettavan lomakkeen.
Kenelle ja millä ehdoin
Palvelu on maksullinen.
Soittaminen ja jonotus maksaa lankapuhelimesta paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelimesta matkapuhelumaksun (mpm). Puhelinneuvonta on asiakkaalle lisämaksutonta.
FINEn palvelut ovat muutoin asiakkaalle maksuttomia.