suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Teuvan kunta

Digituki

  • Palvelu
  • Teuva
  • Julkinen palvelu

Digituella tarkoitetaan sähköisen asioinnin, palveluiden ja laitteiden käytön tukea. Tuen tarkoituksena on auttaa asiakasta itsenäiseen ja turvalliseen laitteen käyttöön sekä sähköiseen asiointiin.

Digitukea tarjotaan Teuvan kunnan asiointipisteessä aukioloaikojen puitteissa. Kirjastoissa saat apua kirjaston omien sähköisten palvelujen sekä asiakaskäytössä olevien laitteiden käyttöön.

Toimi näin

Digitukea voit saada Teuvan kunnan asiointipisteestä tai kirjaston henkilökunnalta aukioloaikojen puitteissa.

Palvelu ei vaadi ajanvarausta.

Kenelle ja millä ehdoin

Digituki on kaikille avoin ja maksuton palvelu.

Tausta ja lainsäädäntö

Digituen kautta voit saada neuvoja ja apua tietokoneen, matkapuhelimen, tabletin tai muun mobiililaitteen sekä sähköisten palvelujen käyttöön. Tuki voi olla laitteiden tai palvelujen käytön kursseja, neuvontatilaisuuksia tai henkilökohtaista apua. Digituen antaja määrittelee, miten ja millaista apua tarjoaa. Digitukea annetaan tapauskohtaisesti asiakkaan omalla laitteella tai digituen antajan laitteella. Digituen antajaan voi ottaa yhteyttä verkossa, puhelimitse tai tulemalla paikan päälle.

Tukea antava henkilö voi opastaa sähköisessä asioinnissa, palvelujen löytymisessä ja laitteiden peruskäytössä, mutta digituki ei yleensä tarkoita viallisten laitteiden korjaamista. Tukea antava henkilö ei saa asioida puolestasi tai käsitellä esimerkiksi palvelujen käyttöön tarvittavia pankki- tai muita tunnuksia. Älä kerro omia tunnuksiasi tukea antavalle henkilölle.

Tukea voivat antaa esimerkiksi asiointipisteet, yhteispalvelupisteet, kansalais- ja työväenopistot, kirjastot, vertaisopastajat, vapaaehtoiset, yhdistykset, järjestöt tai yritykset. Digituesta saatetaan käyttää myös erilaisia nimityksiä, kuten esimerkiksi digineuvonta tai digiopastus.

Palvelun toteuttaa

Teuvan kunta

Palvelusta vastaa

Teuvan kunta
Tekstistä vastaa: Teuvan kunta
Päivitetty: 2.5.2023