suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Karijoen kunta

Digituki

  • Palvelu
  • Karijoki
  • Julkinen palvelu

Karijoen kunta tarjoaa asiakkailleen henkilökohtaista digineuvontaa. Digineuvoja opastaa kansalaista käyttämään sähköisiä palveluja ja helpottaa siten arjen asiointia. Asiakas voi saada opastusta esimerkiksi laskujen maksamiseen verkkopankissa, sähköpostin käyttöön tai junalippujen ostamiseen. Neuvonnan tarkoituksena on, että asiakas oppii ajan myötä käyttämään sähköisiä palveluja itsenäisesti.

N ...

Toimi näin

Digitukea voit saada Karijoen kunnan asiointipisteestä tai kirjaston henkilökunnalta aukioloaikojen puitteissa.

Palvelu ei vaadi ajanvarausta.

Tausta ja lainsäädäntö

Digituen kautta voit saada neuvoja ja apua tietokoneen, matkapuhelimen, tabletin tai muun mobiililaitteen sekä sähköisten palvelujen käyttöön. Tuki voi olla laitteiden tai palvelujen käytön kursseja, neuvontatilaisuuksia tai henkilökohtaista apua. Digituen antaja määrittelee, miten ja millaista apua tarjoaa. Digitukea annetaan tapauskohtaisesti asiakkaan omalla laitteella tai digituen antajan laitteella. Digituen antajaan voi ottaa yhteyttä verkossa, puhelimitse tai tulemalla paikan päälle.

Tukea antava henkilö voi opastaa sähköisessä asioinnissa, palvelujen löytymisessä ja laitteiden peruskäytössä, mutta digituki ei yleensä tarkoita viallisten laitteiden korjaamista. Tukea antava henkilö ei saa asioida puolestasi tai käsitellä esimerkiksi palvelujen käyttöön tarvittavia pankki- tai muita tunnuksia. Älä kerro omia tunnuksiasi tukea antavalle henkilölle.

Tukea voivat antaa esimerkiksi asiointipisteet, yhteispalvelupisteet, kansalais- ja työväenopistot, kirjastot, vertaisopastajat, vapaaehtoiset, yhdistykset, järjestöt tai yritykset. Digituesta saatetaan käyttää myös erilaisia nimityksiä, kuten esimerkiksi digineuvonta tai digiopastus.

Palvelun toteuttaa

Karijoen kunta

Palvelusta vastaa

Karijoen kunta
Tekstistä vastaa: Karijoen kunta
Päivitetty: 25.5.2023