suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Kajaanin kaupunki

Digituki

  • Palvelu
  • Kajaani
  • Julkinen palvelu

Kajaanin kirjasto tarjoaa asiakkaiden käyttöön muun muassa tietokoneita sekä tulostus- ja skannausmahdollisuuden. Kajaanin kirjaston toimipisteissä tarjotaan neuvontaa kirjaston sähköisten palvelujen ja asiakaskäytössä olevien laitteiden käyttöön.

Kajaanin pääkirjastossa järjestetään digiopastusta säännöllisesti. Digiopastusta antavat Kajaanin ammattioppilaitoksen tieto- ja viestintätekniikan op ...

Toimi näin

Ota yhteyttä johonkin kirjaston toimipisteeseen.

Kenelle ja millä ehdoin

Palvelu on maksuton.

Opastus ja laitteiden käyttö on maksutonta. Tulosteet ja kopiot ovat maksullisia.

Tausta ja lainsäädäntö

Digituen kautta voit saada neuvoja ja apua tietokoneen, matkapuhelimen, tabletin tai muun mobiililaitteen sekä sähköisten palvelujen käyttöön. Tuki voi olla laitteiden tai palvelujen käytön kursseja, neuvontatilaisuuksia tai henkilökohtaista apua. Digituen antaja määrittelee, miten ja millaista apua tarjoaa. Digitukea annetaan tapauskohtaisesti asiakkaan omalla laitteella tai digituen antajan laitteella. Digituen antajaan voi ottaa yhteyttä verkossa, puhelimitse tai tulemalla paikan päälle.

Tukea antava henkilö voi opastaa sähköisessä asioinnissa, palvelujen löytymisessä ja laitteiden peruskäytössä, mutta digituki ei yleensä tarkoita viallisten laitteiden korjaamista. Tukea antava henkilö ei saa asioida puolestasi tai käsitellä esimerkiksi palvelujen käyttöön tarvittavia pankki- tai muita tunnuksia. Älä kerro omia tunnuksiasi tukea antavalle henkilölle.

Tukea voivat antaa esimerkiksi asiointipisteet, yhteispalvelupisteet, kansalais- ja työväenopistot, kirjastot, vertaisopastajat, vapaaehtoiset, yhdistykset, järjestöt tai yritykset. Digituesta saatetaan käyttää myös erilaisia nimityksiä, kuten esimerkiksi digineuvonta tai digiopastus.

Palvelun toteuttaa

Kajaanin kaupunki

Palvelusta vastaa

Kajaanin kaupunki
Tekstistä vastaa: Kajaanin kaupunki
Päivitetty: 6.3.2024