suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Nurmeksen kaupunki

Digipalveluohjaus

  • Palvelu
  • Nurmes
  • Julkinen palvelu

Nurmeksen kaupungin maksuton ja turvallinen asiakaspääte on käytettävissä ajanvarauksella. Palvelun kautta saat apua ja ohjausta digipalvelujen ja verkkosovellusten käyttämiseen, tiedonhakuun ja verkossa toimimiseen. Mahdollisuus järjestää myös videoyhteys asioiden hoitamista varten. Videoyhteys on yksi mahdollisuus saavuttaa palvelu, jota ei omalla paikkakunnalla enää tarjota.

Palvelu on avoin k ...

Toimi näin

Asiakaspääte ja digipalvelujen käytön ohjaus ovat käytettävissä ajanvarauksella. Ajanvarauksen yhteydessä sinulta kysytään esitiedot.

Tausta ja lainsäädäntö

Digituen kautta voit saada neuvoja ja apua tietokoneen, matkapuhelimen, tabletin tai muun mobiililaitteen sekä sähköisten palvelujen käyttöön. Tuki voi olla laitteiden tai palvelujen käytön kursseja, neuvontatilaisuuksia tai henkilökohtaista apua. Digituen antaja määrittelee, miten ja millaista apua tarjoaa. Digitukea annetaan tapauskohtaisesti asiakkaan omalla laitteella tai digituen antajan laitteella. Digituen antajaan voi ottaa yhteyttä verkossa, puhelimitse tai tulemalla paikan päälle.

Tukea antava henkilö voi opastaa sähköisessä asioinnissa, palvelujen löytymisessä ja laitteiden peruskäytössä, mutta digituki ei yleensä tarkoita viallisten laitteiden korjaamista. Tukea antava henkilö ei saa asioida puolestasi tai käsitellä esimerkiksi palvelujen käyttöön tarvittavia pankki- tai muita tunnuksia. Älä kerro omia tunnuksiasi tukea antavalle henkilölle.

Tukea voivat antaa esimerkiksi asiointipisteet, yhteispalvelupisteet, kansalais- ja työväenopistot, kirjastot, vertaisopastajat, vapaaehtoiset, yhdistykset, järjestöt tai yritykset. Digituesta saatetaan käyttää myös erilaisia nimityksiä, kuten esimerkiksi digineuvonta tai digiopastus.

Palvelun toteuttaa

Nurmeksen kaupunki

Palvelusta vastaa

Nurmeksen kaupunki
Tekstistä vastaa: Nurmeksen kaupunki
Päivitetty: 13.2.2024