suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.

Kansalaisneuvonta

tarjoaa tukea sähköisen asioinnin käyttöön

  • auttaa löytämään oikean viranomaisen tai palvelun asiasi hoitamiseen
  • tarjoaa tukea sähköisen asioinnin käyttöön
  • tarjoaa tukea Suomi.fi-palvelujen käyttöön.

Kansalaisneuvonta neuvoo sinua sähköisten kanavien kautta ja puhelimitse.

Kansalaisneuvonnan kautta et voi panna asioita vireille tai tiedustella yksityiskohtia asioinnin etenemisestä.

Kukin viranomainen vastaa omien palveluidensa sisältöä, asiointiprosessiensa kulkua sekä lomakkeiden ja sähköisten asiointipalveluiden toimintahäiriöitä koskevasta neuvonnasta. Kansalaisneuvonta välittää näitä asioita koskevat palautteet organisaatioille selvitettäviksi. 

Palveluajat

  • Maanantai–perjantai klo 8.00–21.00 
  • Lauantai klo 9.00–15.00 
  • Suljettu sunnuntaisin ja arkipyhinä

Näet poikkeukset palveluajoissa eri asiointikanavien lisätiedoissa.

Asiointikanavat

Kansalaisneuvonnasta vastaa Digi- ja väestötietovirasto. 

Lisätietoa Kansalaisneuvonnan palveluista löydät osoitteesta kansalaisneuvonta.fiAvautuu uuteen ikkunaan..

Kansalaisneuvonnan tietosuojaselosteAvautuu uuteen ikkunaan.


Päivitetty: 17.11.2022