Tullineuvonta henkilöasiakkaille
- Palvelu
- Koko Suomi
- Julkinen palvelu
Tullineuvonta auttaa asiakkaita tulliasioinnissa. Neuvomme muun muassa maahantuontiverotukseen, matkustajatuomisiin ja tulli-ilmoittamiseen liittyvissä kysymyksissä.
Sähköisen tulli-ilmoittamisen tuki opastaa sähköisten tulli-ilmoitusten tekemisessä, liittyen muun muassa ilmoitusten tietosisältöön, virheilmoituksiin, käyttökatkoihin ja varamenettelyihin.
Toimi näin
Voit ottaa yhteyttä tullineuvontaan ja netti-ilmoittamiseen tukeen soittamalla tai kysymällä chatbotilta. Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussa chat auttaa nimikeasioissa ma-pe 8-16.15.
Jos et voi asioida puhelimitse, chatbotin tai chatin avulla, voit lähettää kysymyksen kirjaamoon postitse tai sähköpostitse. Voit toimittaa kysymyksen myös lähimpään asiakaspalvelua tarjoavaan tullitoimipaikkaan kirjaamoon toimitettavaksi.