suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Rahoitusvakausvirasto

Tietoa Suomen talletussuojajärjestelmästä

  • Palvelu
  • Koko Suomi
  • Julkinen palvelu

Tarvitsetko tietoa Suomen talletussuojajärjestelmästä ja sen tarjoamasta turvasta talletuspankkien tallettajille? Rahoitusvakausvirasto vastaa talletussuojasta Suomessa ja tarjoaa yleistä informaatiota ja neuvontaa talletussuojaan liittyvissä asioissa seuraavien asiointikanavien kautta:

1. Rahoitusvakausviraston verkkosivujen talletussuojaosio: http://rvv.fi/talletussuoja

2. Rahoitusvakausviraston verkkosivujen yhteydenottolomake: http://rvv.fi/ota-yhteytta

3. Yhteiskäyttöinen sähköposti: talletussuoja@rvv.fi

4. Talletussuojan neuvontapuhelin: 0295 253 530, arkisin klo 9-11. Soittaminen ja jonotus maksaa lankapuhelimesta paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelimesta matkapuhelumaksun (mpm).

Kaikista edellä mainituista lähteistä saat vastauksia esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin: mikä on talletussuojajärjestelmä, kuuluvatko kaikki tallettajat talletussuojan piiriin, millä pankin tuotteilla on niiden turvallisuutta lisäävä talletussuoja, missä tilanteissa talletukset tulevat korvattaviksi talletussuojarahaston varoista, edellyttääkö talletussuojan saaminen toimenpiteitä tallettajilta jne.

Rahoitusvakausviraston "Tietoa Suomen talletussuojajärjestelmästä"-palvelun tarkoituksena on tarjota yleistä tietoa talletussuoja-asioista ja lisätä omalta osaltaan talletussuojajärjestelmän tunnettuutta. Yksittäisen pankin asiakkuuteen ja tilituotteisiin liittyvissä asioissa kannattaa ottaa yhteyttä suoraan kyseessä olevaan pankkiin. Pankeilla on lakisääteinen velvollisuus antaa tallettajilleen riittävät tiedot talletussuojasta.

Toimi näin

Tutustuminen talletussuojajärjestelmään kannattaa aloittaa Rahoitusvakausviraston verkkosivuilta.

Perustiedot

Palvelusta vastaaRahoitusvakausvirasto
Palvelun toteuttaaRahoitusvakausvirasto
Alue Koko Suomi
Palvelun kieletsuomi, ruotsi, englanti
Tekstistä vastaa: Rahoitusvakausvirasto
Päivitetty: 28.5.2019