Terveyspalvelujen neuvonta
- Palvelu
- Helsinki
- Julkinen palvelu
Saat terveysneuvontaa vuorokauden ympäri terveysasemien chatbotista, Omaolo-palvelusta ja terveysneuvontapuhelimesta.
- Terveysasemien chatbot ohjaa hakemaan terveyspalveluja oikeasta paikasta ja neuvoo myös hammashoitoon, mielenterveyteen, päihteisiin ja sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Tarvittaessa chatbot yhdistää sinut esimerkiksi kaupungin sähköiseen asiointiin, Omaoloon, Omakanta ...
Toimi näin
Kenelle ja millä ehdoin
Palvelu on tarkoitettu helsinkiläisille.
Tausta ja lainsäädäntö
Sosiaali- ja terveyspalveluista on tarjolla neuvontaa. Neuvoa tarvitsevia opastetaan esimerkiksi terveyden- ja sairaudenhoitoon, kuntoutukseen, taloudellisiin vaikeuksiin, päihdeongelmiin, lastensuojeluun, elämän kriiseihin, lasten varhaiskasvatukseen ja ikääntymiseen liittyvissä asioissa. Palveluneuvojat kertovat, miten palveluihin hakeudutaan ja mitä niiden käyttö edellyttää. He opastavat kaikkien palveluita tuottavien tahojen pariin.
Sosiaali- ja terveyspalvelujen neuvontaa voi saada esimerkiksi puhelimitse tai asioimalla palvelupisteessä. Neuvojat eivät tee palveluihin liittyviä päätöksiä.
Sosiaalihuoltolaki