Sosiaali-, terveys- ja vanhuspalveluiden avustukset
- Palvelu
- Salo
- Julkinen palvelu
Sosiaali- ja terveydenhuollon perustehtäviä tukevia avustuksia voivat saada yhdistykset, joiden toiminta tukee merkittävästi sosiaali- ja terveystoimen tavoitteita. Avusten jakamisesta päätetään toukokuun sosiaali- ja terveyslautakunnan kokouksessa.
Toimi näin
Perustehtävää tukevaa avustusta haetaan vuosittain toukokuun loppuun mennessä, jolloin haetaan seuraavan kalenterivuoden avustusta. Näiden avustusten myöntämisedellytykset ovat samat kuin toiminta-avustuksilla.
Hakemuslomakkeen kaikki kohdat on täytettävä ja mukaan on liitettävä vuosikokousasiakirjat sekä yhdistyksen säännöt, mikäli niitä ei ole toimitettu aikaisemmin tai jos sääntöihin on tullut muutoksia. Hakemus ja liitteet toimitetaan osoitteeseen: avustukset2018@salo.fi tai Salon kaupunki / Avustukset, PL 77, 24101 Salo tai kaupungintalon infopisteeseen.
Kenelle ja millä ehdoin
Avustusta ei myönnetä yhdistyksen sellaiseen toimintaan, josta kaupunki on tehnyt ostopalvelusopimuksen yhdistyksen kanssa.
Avusten jakamisesta päätetään toukokuun sosiaali- ja terveyslautakunnan kokouksessa.
Toiminta-avustusten myöntämisen edellytykset:
- Hakija on rekisteröity yhdistys, joka on toiminut vähintään yhden kalenterivuoden ennen avustuksen hakua.
- Hakijan kotipaikka on Salo. Jos kyseessä on valtakunnallinen tai maakunnallinen yhdistys, tulee yhdistyksellä olla toimintaa Salossa, esimerkiksi alaosasto.
- Avustusta myönnetään yhdistykselle sen toiminnan tukemiseen.
- Avustuksen myöntämisessä otetaan huomioon hakijan toimintasuunnitelman sisältö, toiminnan laajuus, alueellinen kattavuus, säännöllisyys ja vaikuttavuus kuntalaisiin erityisesti suhteessa sosiaali- ja terveystoimen strategisiin tavoitteisiin. Harkinnan mukaan yhdistysavustuksia myönnettäessä otetaan huomioon yhdistyksen työllisyyttä parantavat toimet; työttömien aktivointi tai työttömien palkkaaminen palkkatuella yhdistyksen toimintaan.
- Avustusta myönnettäessä otetaan huomioon hakijan taloudellinen asema (säästöt, muu varallisuus) ja oma varainhankinta. Toiminta-avustus voi olla korkeintaan 50 % avustuksen kohteena olevan toiminnan talousarvion mukaisista menoista.
- Hakijan tulee toimittaa edellisen vuoden tilinpäätöstiedot, tilintarkastajan lausunto ja toimintakertomus sekä kuluvan vuoden talousarvio ja toimintasuunnitelma hakemuksen liitteenä.
- Hakijan tulee toimittaa voimassa olevat säännöt, mikäli ne ovat muuttuneet edellisestä hakukierroksesta ja niitä ei ole aiemmin toimitettu.
- Salon kaupungin avustukset myönnetään kullekin hakijalle vain yhdeltä lautakunnalta.
- Avustuksia ei myönnetä edelleen jaettavaksi.
- Myöhästyneenä saapuneita hakemuksia ei oteta huomioon.
Palvelu on maksuton.