Sosiaali- ja potilasasiavastaava
- Palvelu
- 6 kuntaa
- Julkinen palvelu
Sosiaali- ja potilasasiavastaava neuvoo asiakkaita, omaisia ja henkilökuntaa asiakkaan kohteluun, osallistumiseen ja oikeusturvaan liittyvissä asioissa. Sosiaali- ja potilasasiavastaava on puolueeton henkilö, jonka tehtävä on neuvoa-antava ja hän voi toimia myös sovittelevassa roolissa. Palvelu on asiakkaille maksutonta.
Sosiaali- ja potilasasiavastaava:
- Neuvoo Keski-Uudenmaan alueen asia ...
Toimi näin
Ota yhteyttä sosiaali- ja potilasasiavastaavaan puhelimitse, sähköpostitse, kirjeitse tai käytä turvapostipalvelua. Huomaathan, että sähköposti ei ole tietoturvallinen palvelukanava ja sen käyttöä ei suositella arkaluonteisten tietojen lähettämiseen. Sähköpostitse voi kysyä yleisiä asioita, ohjeita tai neuvoja. Puhelimitse, kirjeitse ja turvapostin kautta voit viestiä sosiaali- ja potilasasiavastaavan kanssa tietoturvallisesti.
Asiakasvastaanotto voidaan järjestää tarvittaessa ajanvarauksella hyvinvointialueen järjestämissä tiloissa.
Kenelle ja millä ehdoin
Palvelu on tarkoitettu julkisessa ja yksityisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa, työterveyshuollossa ja varhaiskasvatuksessa asioiville henkilöille sekä HUS terveyssosiaalityön asiakkaille Keski-Uudenmaan hyvinvointialueella Hyvinkäällä, Järvenpäässä, Nurmijärvellä, Mäntsälässä, Pornaisissa tai Tuusulassa.
HUS-yhtymä järjestää potilasasiavastaavien toiminnan järjestämässään ja tuottamassaan terveydenhuollossa
HUS-yhtymän potilasasiavastaavat neuvovat erikoissairaanhoitoon liittyvissä asioissa. Potilasasiavastaavat tavoitat maanantaista torstaihin klo 10-14 ja perjantaina klo 10–13.
Palvelunumero suomeksi: 09 471 71262
Palvelunumero ruotsiksi: 09 471 71263
Sähköposti potilasasiavastaava@hus.fi
Tausta ja lainsäädäntö
Laki potilasasiavastaavista ja sosiaaliasiavastaavista