suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.

Reklamaatioapuri

  • Palvelu
  • Koko Suomi
  • Julkinen palvelu

Reklamaatioapuri auttaa laatimaan kirjallisen valituksen yritykselle tai myyjälle, kun ostettu tavara tai palvelu ei vastaa sovittua. Sovellus tarjoaa myös tietoa kuluttajan oikeuksista ja antaa neuvoja yleisimpiin ongelmatilanteisiin.

Sinun on itse toimitettava laatimasi reklamaatio yritykselle. Reklamaatioapuri on apuväline, eikä lähetä sitä automaattisesti yritykselle.

Toimi näin

  1. Lähetä reklamaatio ensin yritykselle tai myyjälle. Sinun pitää itse toimittaa reklamaatio vastapuolellesi.
  2. Pyri neuvottelemaan sopivasta hyvityksestä tai muusta ratkaisusta.
  3. Jos et pääse asiassasi toivomaasi lopputulokseen, voit ottaa yhteyttä maksuttomaan valtakunnalliseen kuluttajaneuvontaan.

Palvelun toteuttaa

Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Palvelusta vastaa

Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Tekstistä vastaa: Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Päivitetty: 8.3.2022