suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Puhelinasiointi

Nollalinja ulkomailta soittaessa

Vastuuorganisaatio: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL)
Asiointikielet: suomi, ruotsi, englanti
Alue: valtakunnallinen

Nollalinja on valtakunnallinen, maksuton auttava puhelin kaikille, jotka ovat läheisessä ihmissuhteessaan kokeneet väkivaltaa tai sen uhkaa. Sinne voivat soittaa myös väkivaltaa kokeneiden läheiset sekä ammattilaiset ja viranomaiset, jotka tarvitsevat neuvoja asiakastyöhönsä.

Nollalinjalla voit kertoa tilanteestasi, kokemuksistasi ja peloistasi luottamuksellisesti. Päivystäjillä on vaitiolovelvollisuus. Sinun ei ole pakko kertoa nimeäsi eikä päivystäjä saa tietää puhelinnumeroasi. Soitto Nollalinjalle ei myöskään näy puhelinlaskusi erittelyssä.

Nollalinjalla päivystävät koulutetut ja kokeneet sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset, jotka kuuntelevat, tukevat ja neuvovat sinua kellon ympäri, vuoden jokaisena päivänä. Kriisipäivystäjillä on käytössään palveluhakemisto, josta löytyvät poliisin, turvakotien, oikeusviranomaisten ja järjestöjen yhteystiedot ja aukioloajat. Tarvittaessa päivystäjät antavat tietoa valtakunnallisista tai lähiseudulla sijaitsevista palveluista.

Jos Nollalinjalla on ruuhkaa ja päivystäjät ovat varattuja, voit soittaa milloin tahansa uudelleen. Nollalinjalta ei voida soittaa sinulle takaisin, koska puhelinnumerosi ei tallennu soittaessasi mihinkään.


Yhteystiedot

Puhelin
+358 80005005
(pvm/mpm)
Puhelinasioinnin verkkosivut: http://www.nollalinja.fi
Aukioloajat
Avoinna ympäri vuorokauden.

Missä asioissa tämä kanava palvelee?

Katso kaikki palvelut, joissa tämä puhelinasiointi on käytössä.