suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Lapin sairaanhoitopiiri kuntayhtymä

Potilasasiamies

  • Palvelu
  • 15 kuntaa
  • Julkinen palvelu

Lapin keskussairaalan potilasasiamiehen tehtävänä on antaa neuvontaa ja tiedottaa potilaiden asemaan ja oikeuksiin liittyvissä asioissa. Jos potilas on tyytymätön saamaansa hoitoon tai kohteluun, potilasasiamies neuvoo ja tarvittaessa avustaa potilasta tekemään muistutuksen johtajaylilääkärille. Lisäksi potilasasiamies opastaa asian vireille saattamisessa kantelu-, potilasvahinko- tai lääkevahinkoasiana.

Potilasasiamies ei itse tee päätöksiä eikä voi muuttaa tai puuttua hoitopäätöksiin tai viranomaisten tekemiin päätöksiin. Ensisijaisesti hoitoon tai kohteluun liittyvissä ongelmissa ja epäselvyyksissä tulisi keskustella hoidosta vastaavan henkilökunnan tai heidän esimiestensä kanssa.

Toimi näin

Jos olet tyytymätön saamaasi tai omaisesi saamaan hoitoon, voit ottaa yhteyttä potilasasiamieheen. Potilasasiamies on tavoitettavissa puhelimitse pääsääntöisesti maanantaista perjantaihin. Henkilökohtaista käyntiä varten on suositeltavaa varata aika. Potilasasiamiehen puhelinnumeron löydät klikkaamalla alla olevaa "Näin asioit" -linkkiä.

Palvelu on maksutonta.

Perustiedot

Palvelun toteuttaaLapin sairaanhoitopiiri kuntayhtymä
Palvelusta vastaaLapin sairaanhoitopiiri kuntayhtymä
Alue Enontekiö, Inari, Kemijärvi, Kittilä, Kolari, Muonio, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Ranua, Rovaniemi, Salla, Savukoski, Sodankylä, Utsjoki
Palvelun kielisuomi
Tekstistä vastaa: Lapin sairaanhoitopiiri kuntayhtymä
Päivitetty: 26.6.2020