suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Aluehallintovirasto

Lausunto, muistutus tai mielipide vesi- ja ympäristönsuojelulain mukaisissa asioissa

• Palvelu
  • Koko maa poislukien Ahvenanmaa
  • Julkinen palvelu

Aluehallintovirastossa vireillä olevat vesitalous- ja ympäristölupa-asiat annetaan tiedoksi julkaisemalla kuulutuksen ja kuulutettavat asiakirjat lupatietopalvelussa vähintään 30 päivän ajan. Tieto kuulutuksesta julkaistaan myös toiminnan vaikutusalueen kunnissa. Merkittävistä hankkeista ilmoitetaan myös alueella yleisesti leviävässä sanomalehdessä.

Kuulutus lähetetään niille asianosaisille, joit ...

Toimi näin

Vireillä olevan asian julkisiin asiakirjoihin voi tutustua kuulemisaikana Lupa-tietopalvelussa. Palvelusta löytyvät myös tarkemmat ohjeet palvelun käytöstä. Muistutuksen, mielipiteen tai viranomaislausunnon voi jättää sähköisen lomakkeen avulla. Sähköisessä lomakkeessa on yksityiskohtaisempia ohjeita muistutuksen ja mielipiteen laatimisesta.

Muistutuksen, mielipiteen tai viranomaislausunnon voit jättää sähköisen lomakkeen avulla. Sähköisessä lomakkeessa on yksityiskohtaisempia ohjeita muistutuksen ja mielipiteen laatimisesta.

Muistutuksessa tai mielipiteessä on annettava sen asian diaarinumero sekä hakija, johon muistutus tai mielipide liittyy. Sähköisen lomakkeen tietoja ei ole mahdollista tallentaa, eikä lomakkeen täyttämistä voi jatkaa myöhemmin eli kaikki tiedot tulee täyttää kerralla. Lomakkeella lähetettävään muistutukseen tai mielipiteeseen voidaan liittää myös liitetiedostoja.

Kenelle ja millä ehdoin

Palvelu on vapaasti käytettävissä. Muistutuslomake ei vaadi tunnistautumista.

Sähköisellä lomakkeella lähetettävien liitetiedostojen yhteiskoko saa olla enintään 32 MB.

Tausta ja lainsäädäntö

Palvelun toteuttaa