Lääkärin tai hoitajan vastaanotto
- Palvelu
- Kolari
- Julkinen palvelu
Hoitajan vastaanotolla saa esimerkiksi terveysneuvontaa, haavanhoitoa, ompeleiden poistoja ja rokotuksia. Tarvittaessa hoitaja ohjaa potilaan lääkärin vastaanotolle.
Kiireetön hoito on annettava määräajassa. Potilaan on virka-aikana saatava yhteys terveyskeskukseen välittömästi joko puhelimitse tai tulemalla itse paikalle. Soittopyyntöihin vastataan viipymättä, usein käytännössä saman päivän kul ...
Toimi näin
Ota meihin yhteyttä joko sähköisesti tai puhelimella. Käytössä on takaisinsoittopalvelu. Kuuntele vastaajan viesti loppuun ja kerro piippauksen jälkeen nimesi ja puhelinnumerosi. Hoitaja arvioi jatkotoimet antaa tarvittaessa käyntiajan.
Tausta ja lainsäädäntö
Hoitajan vastaanotolla saa esimerkiksi terveysneuvontaa, haavanhoitoa, ompeleiden poistoja ja rokotuksia. Tarvittaessa hoitaja ohjaa potilaan lääkärin vastaanotolle.
Kiireetön hoito on annettava määräajassa. Potilaan on virka-aikana saatava yhteys sosiaali- ja terveyskeskukseen välittömästi joko puhelimitse tai tulemalla itse paikalle. Soittopyyntöihin vastataan viipymättä, usein käytännössä saman päivän kuluessa.
Hoidon tarve saatetaan alustavasti arvioida jo puhelimessa, mutta kuitenkin aina saman vuorokauden aikana. Tarpeellinen hoito on järjestettävä kohtuullisessa ajassa, mikä tarkoittaa enintään 14 vuorokautta.
Terveydenhuoltolaki