suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Kangasalan kaupunki

Lääkärin tai hoitajan vastaanotto

  • Palvelu
  • 2 kuntaa
  • Julkinen palvelu

Kangasalan ja Pälkäneen yhteistoiminta-alueella lääkärin vastaanotot toimivat ajanvarauksella. OmaAseman lääkärin ja hoitajan vastaanottojen ajanvaraus tapahtuu soittamalla OmaAseman numeroon. Hoitaja arvioi puhelimessa hoidon tarpeen ja kiireellisyyden.

Sähköisen ajanvarauksen kautta voit varata ajan sairaanhoitajalle tai terveydenhoitajalle tietyissä asioissa, tai jättää yhteydenottopyynnön.

Jokaisella kaupunkilaisella on määritelty asuinpaikan mukainen OmaAsema. Kangasalan ja Pälkäneen yhteistoiminta-alueella on kahdeksan OmaAsemaa, joista kolme toimii Kangasalan keskusterveysasemalla.

OmaAsemat

Kangasala

  • Kangasala Keskustan alueen OmaAsema (Keskusterveysasema)
  • Kangasala Eteläisen alueen OmaAsema (Keskusterveysasema)
  • Suoraman OmaAsema (Keskusterveysasema)
  • Ruutanan OmaAsema
  • Sahalahden OmaAsema
  • Vatialan OmaAsema

Pälkäne

  • Pälkäneen Oma Asema
  • Luopiosten Oma Asema

Toimi näin

OmaAseman lääkärin ja hoitajan vastaanottojen ajanvaraus tapahtuu soittamalla OmaAsemien numeroihin.

Hoitaja arvioi puhelimessa hoidon tarpeen ja kiireellisyyden. Ajanvarausnumeroissamme on takaisinsoittopalvelu. Toivomme sinun jättävän takaisinsoittopyynnön, jos ajanvarausnumerossa on ruuhkaa.

Kiireaikaa varatessasi jää linjalle odottamaan, jos sinulle ei heti vastata.

OmaAseman hoitaja vastaa puhelimeen ma-pe ajanvarausasioissa klo 8-9.30, ajanvaraus- ja muissa asioissa (laboratoriotulosten ja hoito-ohjeiden tiedustelu) klo 13-14.

Kenelle ja millä ehdoin

Kangasalan kaupungin asukkaille tarkoitettu terveydenhuoltopalvelu.

Palvelu on maksullinen.

Tausta ja lainsäädäntö

Hoitajan vastaanotolla saa esimerkiksi terveysneuvontaa, haavanhoitoa, ompeleiden poistoja ja rokotuksia. Tarvittaessa hoitaja ohjaa potilaan lääkärin vastaanotolle.

Kiireetön hoito on annettava määräajassa. Potilaan on virka-aikana saatava yhteys terveyskeskukseen välittömästi joko puhelimitse tai tulemalla itse paikalle. Soittopyyntöihin vastataan viipymättä, usein käytännössä saman päivän kuluessa.

Hoidon tarve saatetaan alustavasti arvioida jo puhelimessa, mutta viimeistään arvio tehdään kolmen arkipäivän kuluessa potilaan yhteydenotosta. Tarpeellinen hoito on järjestettävä kohtuullisessa ajassa, mikä tarkoittaa enintään kolmea kuukautta.

Perustiedot

Palvelun toteuttaaKangasalan kaupunki
Palvelusta vastaaKangasalan kaupunki
Alue Kangasala, Pälkäne
Palvelun kielisuomi
Tekstistä vastaa: Kangasalan kaupunki
Päivitetty: 2.6.2020