suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Kalajoen kaupunki

Lääkärin tai hoitajan vastaanotto

  • Palvelu
  • Kalajoki
  • Julkinen palvelu

Terveyspalvelut edistää, tukee ja ylläpitää väestön terveyttä, hyvinvointia ja toimintakykyä tarjoamalla terveyden- ja sairaanhoidon palveluja. Palvelumuotoina ovat käynnit terveyden- ja sairaanhoitajien sekä lääkäreiden vastaanotoilla, kuntoutus ja ympärivuorokautinen osastohoito.

Kenelle ja millä ehdoin

Palvelu on maksullinen.

Ohessa linkki asiakasmaksuihin

http://kalajoki.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveyspalvelut/asiakasmaksut/

Tausta ja lainsäädäntö

Hoitajan vastaanotolla saa esimerkiksi terveysneuvontaa, haavanhoitoa, ompeleiden poistoja ja rokotuksia. Tarvittaessa hoitaja ohjaa potilaan lääkärin vastaanotolle.

Kiireetön hoito on annettava määräajassa. Potilaan on virka-aikana saatava yhteys terveyskeskukseen välittömästi joko puhelimitse tai tulemalla itse paikalle. Soittopyyntöihin vastataan viipymättä, usein käytännössä saman päivän kuluessa.

Hoidon tarve saatetaan alustavasti arvioida jo puhelimessa, mutta viimeistään arvio tehdään kolmen arkipäivän kuluessa potilaan yhteydenotosta. Tarpeellinen hoito on järjestettävä kohtuullisessa ajassa, mikä tarkoittaa enintään kolmea kuukautta.

Perustiedot

Palvelun toteuttaaKalajoen kaupunki
Palvelusta vastaaKalajoen kaupunki
Alue Kalajoki
Palvelun kieletsuomi, ruotsi
Tekstistä vastaa: Kalajoen kaupunki
Päivitetty: 5.3.2020