suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Heinolan kaupunki

Lääkärin tai hoitajan vastaanotto

  • Palvelu
  • Heinola
  • Julkinen palvelu

Heinolan terveyskeskus palvelee alueen asukkaita terveyden- tai sairaanhoitoon liittyvissä asioissa. Mikäli sinulla on hoitoa vaativa perussairaus, teemme kanssasi hoitosi tueksi hoitosuunnitelman.

Puhelut ohjautuvat vastaajaan. Halutessasi voit jättää lyhyen viestin, nimesi ja puhelinnumerosi. Käsittelemme kaikki puhelut saman päivän aikana, ja soitamme takaisin mahdollisimman pian. Hoitosi alkaa heti.

Lääkärin tai hoitajan vastaanotto toimii arkisin ajanvarauksella.

 

Toimi näin

Soita terveyteesi liittyvissä asioissa yhteyshenkilöllesi. Jos sinulla ei vielä ole nimettyä yhteyshenkilöä, soita yleiseen neuvontanumeroon.

Kuulovammaisella on mahdollisuus tehdä tekstiviestiasiointisopimus. Lisätietoja saat asiakaspalvelupisteestä.

Mikäli sinut pyydetään saapumaan lääkärin tai hoitajan vastaanotolle, sisäänkäynti pääovesta (F -ovesta).

Kenelle ja millä ehdoin

Palveluja saadaksesi sinun tulee olla joko heinolalainen tai olet valinnut hoitopaikaksesi Heinolan terveyskeskuksen.

Palvelu on maksullinen.

Tausta ja lainsäädäntö

Hoitajan vastaanotolla saa esimerkiksi terveysneuvontaa, haavanhoitoa, ompeleiden poistoja ja rokotuksia. Tarvittaessa hoitaja ohjaa potilaan lääkärin vastaanotolle.

Kiireetön hoito on annettava määräajassa. Potilaan on virka-aikana saatava yhteys terveyskeskukseen välittömästi joko puhelimitse tai tulemalla itse paikalle. Soittopyyntöihin vastataan viipymättä, usein käytännössä saman päivän kuluessa.

Hoidon tarve saatetaan alustavasti arvioida jo puhelimessa, mutta viimeistään arvio tehdään kolmen arkipäivän kuluessa potilaan yhteydenotosta. Tarpeellinen hoito on järjestettävä kohtuullisessa ajassa, mikä tarkoittaa enintään kolmea kuukautta.

Perustiedot

Palvelun toteuttaaHeinolan kaupunki
Palvelusta vastaaHeinolan kaupunki
Alue Heinola
Palvelun kielisuomi
Tekstistä vastaa: Heinolan kaupunki
Päivitetty: 29.9.2020