suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Askolan kunta

Lääkärin tai hoitajan vastaanotto

  • Palvelu
  • Askola
  • Julkinen palvelu

Lääkäreiden vastaanotto

Lääkäreiden vastaanotto- ja puhelinajat varataan kansliasta puh. 040 7109 200

– ma-to klo 8.-15.30- pe 8-15.00

Terveyskeskuksen faxnumero on 019-6630 128

Lääkärin vastaanottoaika on peruttava mahdollisimman aikaisin esteen ilmaannuttua. Peruuttamattomasta käynnistä peritään 51,40€ sakkomaksu.

Osastonhoitaja Satu Kanerva puh. 040 7109 215

SAIRAANHOITAJAN VASTAANOTTO

• Sairaanhoitajien vastaanotto, ajanvaraus puh 040 710 9200 ma-to 8-15.30 ja pe 8-15

• Sairaanhoitajien puhelinaika ma-pe klo 12–13. puh. 040 7109 212 tai 040 7109 206

• Ilmaisvälineiden tilaus puhelimitse soittamalla sairaanhoitajille puhelinajalla klo 12–13.

Monissa terveyteen ja sairauksiin liittyvissä asioissa voit saada avun sairaanhoitajan vastaanotolla. Sairaanhoitajan / terveydenhoitajan vastaanotolla mm.

• Annamme terveysneuvontaa, elämäntapa- ja ruokavalio-ohjausta

• Annamme perusrokotusohjelmaan kuuluvat rokotukset aikuisväestölle sekä matkailijoiden rokotusneuvontaa ja rokotuksia

• Huuhtelemme korvia

• Annamme lääkärin määräämiä lääkepistoksia

• Hoidamme haavoja ja poistamme haavoilta ompeleita / hakasia.

• Toteutamme kroonisten sairauksien seurantaa, kuten verenpaine, astma, diabetes ja annamme omahoidon ohjausta

• Kirjoitamme sairausloma-/hoitolomatodistuksia lyhyissä sairauspoissaoloista äkillisissä sairaustapauksissa (esim. flunssa, vatsatauti).

• Teemme muistitestejä

• Teemme terveystarkastuksia

• Huolehdimme sairaanhoitovälineiden ja hoitotarvikkeiden jakelusta

Kenelle ja millä ehdoin

Palvelu on maksullinen.

Tausta ja lainsäädäntö

Hoitajan vastaanotolla saa esimerkiksi terveysneuvontaa, haavanhoitoa, ompeleiden poistoja ja rokotuksia. Tarvittaessa hoitaja ohjaa potilaan lääkärin vastaanotolle.

Kiireetön hoito on annettava määräajassa. Potilaan on virka-aikana saatava yhteys terveyskeskukseen välittömästi joko puhelimitse tai tulemalla itse paikalle. Soittopyyntöihin vastataan viipymättä, usein käytännössä saman päivän kuluessa.

Hoidon tarve saatetaan alustavasti arvioida jo puhelimessa, mutta viimeistään arvio tehdään kolmen arkipäivän kuluessa potilaan yhteydenotosta. Tarpeellinen hoito on järjestettävä kohtuullisessa ajassa, mikä tarkoittaa enintään kolmea kuukautta.

Perustiedot

Palvelusta vastaaAskolan kunta
Palvelun toteuttaaAskolan kunta
Alue Askola
Palvelun kielisuomi
Tekstistä vastaa: Askolan kunta
Päivitetty: 24.5.2019