suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.

Kuluttajaneuvonta (yrityksille)

  • Palvelu
  • Koko Suomi
  • Julkinen palvelu

Kuluttajaneuvonta opastaa pienissä kuin suurissakin kuluttajaoikeudellisissa ongelmissa kuluttajan ja yrityksen välillä. Tarjoamme selkeät pelisäännöt ja autamme löytämään riitatilanteisiin ratkaisuja.

Yritys voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan yrityksen ja kuluttajan välisessä, yksittäistä tavaraa tai palvelua koskevassa kiistatilanteessa. Neuvonnasta saa tietoa muun muassa virheen hyvitykses ...

Toimi näin

Saat selvitettyä asiasi kuluttajaneuvonnassa mahdollisimman sujuvasti, kun etenet seuraavassa järjestyksessä:

  1. Etsi ensin vastausta tilanteeseen Kilpailu ja kuluttajaviraston verkkosivuilta, jossa on kattavasti tietoa kuluttajan oikeuksista.
  2. Jos asia ei selviä, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan: Saat nopeimmin yhteyden neuvojaan puhelimitse. Voit asioida kuluttajaneuvonnan kanssa myös sähköisesti yhteydenottolomakkeella.

Kenelle ja millä ehdoin

Kuluttajaneuvonta ei käsittele

• elinkeinonharjoittajien välisiä riitoja

• yksityisten henkilöiden välisen kaupankäynnin riitoja

• taloyhtiön ja asukkaan välisiä riitoja

• arvopaperi- ja osakekauppoja

• valtion ja kunnan palveluita koskevia asioita.

Palvelun toteuttaa

Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Palvelusta vastaa

Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Tekstistä vastaa: Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Päivitetty: 11.8.2023