Kuluttajaneuvonta ja riidanratkaisu
- Palvelu
- Koko Suomi
- Julkinen palvelu
FINE neuvoo asiakkaita vakuutus-, pankki- ja sijoitusasioihin liittyvissä ongelmatilanteissa. Neuvontaa saa esimerkiksi, kun vakuutusyhtiöltä on tullut kielteinen korvauspäätös tai pankin menettely ei tyydytä asiakasta. Neuvontaa saa myös ennen palvelun tai tuotteen ostoa.
FINE on tuomioistuimen kaltaisesti toimivia vaihtoehtoinen riidanratkaisija, jolta voi pyytää ratkaisua vakuutus-, pankki- ta ...
Toimi näin
FINEn palvelut eivät maksa asiakkaalle mitään. FINE ei kuitenkaan laadi valituksia asiakkaiden puolesta. Selvittäessään asiaansa tai ongelmaansa kannattaa asiakkaan olla ensin yhteydessä omaan palveluntarjoajaansa (vakuutusyhtiöön, pankkiin tai sijoituspalveluyritykseen).
Asiakas voi olla yhteydessä FINEen
puhelinneuvonnan kautta
täyttämällä sähköisen yhteydenottolomakkeen
täyttämällä tulostettavan lomakkeen ja lähettämällä sen postitse
Lisätietoja www.fine.fi
Kenelle ja millä ehdoin
FINEn toimisto, Vakuutuslautakunta, Pankkilautakunta ja Sijoituslautakunta ovat päätöksenteossaan riippumattomia ja täyttävät vaihtoehtoisille riidanratkaisuelimille asetetut vaatimukset riippumattomuudesta, avoimuudesta, vastavuoroisuudesta, tehokkuudesta, laillisuudesta, vapaudesta ja edustamisesta.