suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.

Kuluttajaneuvonta ja riidanratkaisu

  • Palvelu
  • Koko Suomi
  • Julkinen palvelu

FINE neuvoo asiakkaita vakuutus-, pankki- ja sijoitusasioihin liittyvissä ongelmatilanteissa. Neuvontaa saa esimerkiksi, kun vakuutusyhtiöltä on tullut kielteinen korvauspäätös tai pankin menettely ei tyydytä asiakasta. Neuvontaa saa myös ennen palvelun tai tuotteen ostoa.

FINE on tuomioistuimen kaltaisesti toimivia vaihtoehtoinen riidanratkaisija, jolta voi pyytää ratkaisua vakuutus-, pankki- ta ...

Toimi näin

FINEn palvelut eivät maksa asiakkaalle mitään. FINE ei kuitenkaan laadi valituksia asiakkaiden puolesta. Selvittäessään asiaansa tai ongelmaansa kannattaa asiakkaan olla ensin yhteydessä omaan palveluntarjoajaansa (vakuutusyhtiöön, pankkiin tai sijoituspalveluyritykseen).

Asiakas voi olla yhteydessä FINEen

puhelinneuvonnan kautta

täyttämällä sähköisen yhteydenottolomakkeen

täyttämällä tulostettavan lomakkeen ja lähettämällä sen postitse

Lisätietoja www.fine.fi

Kenelle ja millä ehdoin

FINEn toimisto, Vakuutuslautakunta, Pankkilautakunta ja Sijoituslautakunta ovat päätöksenteossaan riippumattomia ja täyttävät vaihtoehtoisille riidanratkaisuelimille asetetut vaatimukset riippumattomuudesta, avoimuudesta, vastavuoroisuudesta, tehokkuudesta, laillisuudesta, vapaudesta ja edustamisesta.

Palvelun toteuttaa

FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta

Palvelusta vastaa

FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta
Tekstistä vastaa: FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta
Päivitetty: 9.3.2021