Kaukolämpö
- Palvelu
- Kuhmo
- Julkinen palvelu
Kuhmon VesiEnergia Oy vastaa kaukolämmön toimittamisesta Kuhmon keskustaajaman alueella.
Toimi näin
Kaukolämpöverkostoon liittymisellä tarkoitetaan kiinteistön liittämistä Kuhmon VesiEnergia Oy:n verkostoon. Kiinteistön liittämisestä sovitaan liittymissopimuksella. Uuden kiinteistön mahdollisuudesta liittyä verkostoon on sovittava hyvissä ajoin ennen rakennushankkeen käynnistymistä Kuhmon VesiEnergia Oy:n esimiesten kanssa. Uudiskohteille sopimus tehdään, kun hankkeelle on myönnetty rakennuslupa.
Kiinteistön omistajan vaihtuessa on lämpölaskutukseen ilmoitettava uuden omistajan tiedot ja lämpömittarilukema päivältä, josta alkaen lämpölaskutus siirretään uudelle omistajalle (palvelukanavat: palvelupaikka, puhelinpalvelu, verkkoasionti).
Lämpölaskutus suoritetaan pääsääntöisesti 11 kertaa vuodessa. Laskuista 10 on arviolaskuja ja yksi perustuu pyydettävään lämpömittarilukemaan.
Lämpömittarilukema on ilmoitettava ensisijaisesti Online -verkkoasiointipalvelun kautta (verkkoasiointi).
Online -palvelussa Kuhmon VesiEnergia Oy:n asiakas voi antaa lämpömittarilukemansa ja seurata omaa lämmönkulutustaan. Palvelussa voi myös tarkastaa ja muuttaa omia yhteystietoja sekä selailla aikaisempia laskuja ja hallita palvelutiedotteiden / häiriötiedotteiden tilausta (verkkoasiointi).
Online -palvelussa palvelutiedotteiden käyttöönottamisella asukkaat voivat tilata ilman rekisteröitymistä omaa kiinteistöään tai taloyhtiötään koskevat mm. lämmöntoimitusta koskevat tiedotteet / häiriötiedotteet matkapuhelimeensa ja/tai sähköpostiinsa. Palvelutiedotteen tilauksen voi myös peruuttaa on Onlinen kautta (verkkoasiointi).
Häiriötilanne -kartalla näkyy alueet, joille on tulossa lämmöntoimituksen katkoja (verkkoasiointi).
Vikailmoituksen voi tehdä Kuhmon VesiEnergia Oy:n kaukolämpö verkoston toimintahäiriöstä (puhelinpalvelu).
Kuhmon VesiEnergia Oy:n verkkosivulla on tietoa mm. lämmön hinnoista (verkkoasiointi).
Kenelle ja millä ehdoin
Kuhmon VesiEnergia Oy:n asiakkuus tai palveluiden käyttö.