suomi.fi
Siirry suoraan sisältöön.
Vastuuorganisaatio Vimpelin kunta

Digituki

  • Palvelu
  • Vimpeli
  • Julkinen palvelu

Kunta tarjoaa asiakkailleen digineuvontaa. Neuvonnan tarkoituksena on opastaa kuntalaiset käyttämään sähköisiä palveluja ja helpottaa siten arjen asiointia. Digituen kautta voit saada neuvoja ja apua tietokoneen, matkapuhelimen, tabletin tai muun mobiililaitteen sekä sähköisten palvelujen käyttöön ja näinollen oppia ajan myötä käyttämään sähköisiä palveluja itsenäisesti. Tuki voi olla laitteiden t ...

Toimi näin

Digitukea voit saada kunnan asiointipisteestä tai kirjaston henkilökunnalta aukioloaikojen puitteissa.

Tausta ja lainsäädäntö

Digituen kautta voit saada neuvoja ja apua tietokoneen, matkapuhelimen, tabletin tai muun mobiililaitteen sekä sähköisten palvelujen käyttöön. Tuki voi olla laitteiden tai palvelujen käytön kursseja, neuvontatilaisuuksia tai henkilökohtaista apua. Digituen antaja määrittelee, miten ja millaista apua tarjoaa. Digitukea annetaan tapauskohtaisesti asiakkaan omalla laitteella tai digituen antajan laitteella. Digituen antajaan voi ottaa yhteyttä verkossa, puhelimitse tai tulemalla paikan päälle.

Tukea antava henkilö voi opastaa sähköisessä asioinnissa, palvelujen löytymisessä ja laitteiden peruskäytössä, mutta digituki ei yleensä tarkoita viallisten laitteiden korjaamista. Tukea antava henkilö ei saa asioida puolestasi tai käsitellä esimerkiksi palvelujen käyttöön tarvittavia pankki- tai muita tunnuksia. Älä kerro omia tunnuksiasi tukea antavalle henkilölle.

Tukea voivat antaa esimerkiksi asiointipisteet, yhteispalvelupisteet, kansalais- ja työväenopistot, kirjastot, vertaisopastajat, vapaaehtoiset, yhdistykset, järjestöt tai yritykset. Digituesta saatetaan käyttää myös erilaisia nimityksiä, kuten esimerkiksi digineuvonta tai digiopastus.

Palvelun toteuttaa

Vimpelin kunta

Palvelusta vastaa

Vimpelin kunta
Tekstistä vastaa: Vimpelin kunta
Päivitetty: 20.5.2022