Med avgränsningen 9 tjänster
Marknadsföring och mässor i mållandet, tjänster
Avgränsa tjänstelistan
9 tjänstersida 1/1
- Tullen
Tullklarering som företagskundTullen
TjänstHela FinlandOffentlig tjänstDu kan tullklarera en försändelse och betala eventuella importskatter till Tullen genom att lämna in en importdeklaration. - Tullen
Tillfällig utförsel av varor med tullhandlingen ATA-carnetTullen
TjänstHela FinlandOffentlig tjänstGenom att förete ATA-carnet-handlingen för Tullen kan ett företag transportera andra än kommersiella varor tillfälligt utan tulldeklaration.Servicekanaler: - Tullen
Transiteringsdeklaration för företagskunderTullen
TjänstHela FinlandOffentlig tjänstFöretag lämnar in en transiteringsdeklaration till Tullen för transport av oförtullade varor inom EU och länder som ingår i transiteringskonventionen. - Tullen
Inlämnande av tulldeklaration för tullagringTullen
TjänstHela FinlandOffentlig tjänstDu kan hänföra varor till ett tullagerförfarande genom att lämna in en tulldeklaration för tullagring till Tullen. - Tullen
Inlämnande av exportklareringTullen
TjänstHela FinlandOffentlig tjänstExport innebär export av unionsvaror utanför EU och ska hänföras till exportförfarandet genom att en tulldeklarationen för export lämnas in.Servicekanaler: - Tullen
Egna uppgifterTullen
TjänstHela FinlandOffentlig tjänstDu kan granska företagets verksamhetsort och information om reserveringsgaranti i tjänsten Egna uppgifter.Servicekanaler: - Tullen
Tullens rådgivning för företagskunderTullen
TjänstHela FinlandOffentlig tjänstTullen erbjuder alla kundgrupper stöd och handledning i tullärenden.Servicekanaler: - Tullen
ExportklareringstjänstTullen
TjänstHela FinlandOffentlig tjänstDu kan tullklarera, det vill säga inge en exportdeklaration för exportvaror till Tullen. - Livsmedelsverket
EU-finansierade informationsåtgärder och säljfrämjande åtgärderLivsmedelsverket
TjänstHela FinlandOffentlig tjänstDeltagande i mässor och andra utställningar samt annan marknadsföring kan vara EU-finansierade informationsåtgärder och säljfrämjande åtgärder.Servicekanaler: