Förstasidan / Service enligt tema / Säkerhet och ordning / Försäkringar / Klagomål om försäkningar

Klagomål om försäkningar med ämnesord företag

Mellan försäkringsbolaget och kunden kan det uppstå meningsskiljaktigheter till exempel om försäkringsersättningar eller försäkringens villkor. Om ärendet inte kan lösas med förhandlingar mellan parterna kan man, beroende på situationen, kontakta antingen trafikskadenämnden, Försäkrings- och finansrådgivningen eller konsumenttvistenämnden. Även domstolsbehandling är ett alternativ.

Visa innehållet: Mest använda först I alfabetisk ordning

  • Hela landet

  • Problem med försäkringar Länk till serviceinformation länk
    Anvisningar om vad du kan göra om du har problem med t.ex. försäkringsbolaget eller om du anser att du har fått felaktig eller bristfällig information som försäkringstagare eller ersättningssökande.
    Finansinspektionen

Dela denna sida:

FacebookTwitterGoogleLinkedInE-Mail

Sidan senast uppdaterad 27.11.2014

Gå till Medborgarrådgivningens webbtjänst.
Gå till Suomi.fi:s Arbetsrum - information och tjänster för myndigheter.
Gå till Företags Finland webbtjänst.

Suomi.fi-redaktionen | Statskontoret