Etusivu / Palvelut aiheittain / Laki ja oikeusturva / Kuluttajansuoja

Kuluttajansuoja

Kuluttajan oikeuksia turvaa kuluttajansuojalainsäädäntö. Jos ostetussa tavarassa tai palvelussa on puutteita, pitää ensin ottaa yhteyttä myyjään. Mikäli erimielisyys ei ratkea tai päätösten tueksi tarvitaan lisätietoa, apua saa ensisijaisesti kuluttajaneuvonnasta. Riitoja ratkotaan erityisesti kuluttaja-asioihin erikoistuneessa kuluttajariitalautakunnassa.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston ja kuluttaja-asiamiehen tehtävänä on turvata ja vahvistaa kuluttajien asemaa yhteiskunnassa sekä toteuttaa kuluttajapolitiikkaa. Kilpailu- ja kuluttajavirastossa toimiva Euroopan kuluttajakeskus auttaa rajat ylittävän kaupan kysymyksissä.

Kuluttaja-asiamies valvoo kuluttajan suojaksi säädetyn lainsäädännön noudattamista.

Näytä sisältö: Käytetyimmät ensin Aakkosjärjestyksessä

Tulosta
Lähetä Suomi.fi-linkki
X
 
 

Lähetä Suomi.fi-linkki -toiminnon avulla voit lisätä tärkeimmän Suomi.fi-sisältösi selaimesi kirjanmerkkeihin tai lähettää sen sähköpostitse haluamillesi vastaanottajille. Voit myös jakaa haluamasi sisällön verkostoillesi yleisimmissä yhteisöpalveluissa. Nämä palvelut ovat yleensä maksuttomia, mutta ne vaativat rekisteröitymisen.

XML Sivu päivitetty 29.09.2014
Siirry Kansalaisneuvonta.fi-sivustolle.
Siirry Suomi.fin Työhuone-sivustolle - tietoja ja palveluja viranomaisille.
Siirry Yrityssuomi.fi-verkkopalveluun.

Suomi.fi-toimitus | Valtiokonttori